برگزاری اولین دورهٔ انتخابات هیأت مدیرهٔ خانهٔ هنرمندان استان زنجان

دومین جلسهٔ مجمع عمومی مؤسس خانهٔ هنرمندان استان زنجان ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۳ در فرهنگسرای امام خمینی برگزار شد.
در این جلسه که با حضور ناصر مقدم مدیرکل و جعفر محمدی معاون فرهنگی ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شد ۱۲۳ نفر از مجموع ۲۱۵ نفر صاحبان حق رأی برای انتخاب اولین هیأت مدیرهٔ این خانه حضور داشتند.
در ابتدای جلسه محمود نظرعلیان به نمایندگی از هیأت مؤسس ضمن بیان مختصری از چگونگی تشکیل خانهٔ هنرمندان استان اهداف این خانه را تشریح کرد.
سپس ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این‌که توسعهٔ تشکل‌های صنفی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: استان زنجان نخستین استانی است که خانهٔ هنرمندان در آن با اساسنامه‌ای قوی شکل می‌گیرد.
وی با بیان این‌که تشکل‌های صنفی یک هویت برای جوامع هنری به حساب می‌آیند، افزود: هنرمندان باید دور هم جمع شوند و حرف‌های مشترک خود را با زبان مشترک بیان کنند.
مقدم با اشاره به این‌که طرح پیشنهاد تشکیل خانهٔ هنرمندان استان‌ها از سوی این ادارهٔ کل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال روبرو شده، افزود: با همت و حمایت هنرمندان، استان زنجان به عنوان یک استان مبتکر در عرصهٔ فرهنگ و هنر مطرح شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه گفت: استاندار زنجان نسبت به تشکیل خانهٔ هنرمندان اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند و برای تهیهٔ ساختمان خانهٔ هنرمندان و تجهیزات آن قول مساعد داده‌اند.
مقدم با بیان این‌که استان زنجان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزهٔ فرهنگ و هنر است، افزود: هنرمندان مطرح و شناخته شدهٔ زنجانی در سطح کشور، سرمایهٔ معنوی بزرگی برای جامعه هنری استان هستند.

 پس از رأی‌گیری و شمارش آرا در هفت رشتهٔ هنری و بازرسی نتایج زیر به دست آمد:

رشتهٔ تجسمی: رحمان پرچگانی ۸۳ رأی، حسن واثق ملکی ۴۰ رأی، موسی حسینعلی ۳۸ رأی
رشتهٔ موسیقی: جمشید خطیبی ۵۵ رأی، علی کریمی ۵۳ رأی، اشکان غضنفریان ۴۸ رأی، فرشید امینی ۱۲ رأی، علی ستاری ۱۲ رأی
رشتهٔ سینما: محمود نظرعلیان ۱۰۳ رأی، نادر پناه‌زاده ۴۱ رأی، سعید حاجی‌خانی ۲۹ رأی
رشتهٔ نمایش: امیر نعمتی ۶۱ رأی، صدیقه شریف‌پور ۵۹ رأی، داوود خیری ۳۸ رأی
رشتهٔ ادبیات: سلمان کریمی ۶۰ رأی، مهدی جلیل‌خانی۵۰ رأی، حسن حسینعلی ۳۵ رأی، مریم قاسملو  ۱۵ رأی، فرزاد بیات موحد ۹ رأی
رشتهٔ عکاسی: سالار نیرهُدی ۶۸ رأی، ناصر محمدی ۵۲ رأی، مرتضی الیاسی ۴۵ رأی، علی قاسمی ۱۲ رأی
رشتهٔ خوشنویسی: جلیل خدایی ۷۰ رأی، نقی ریاحی ۶۴ رأی، سیدحمید آل‌یاسین ۲۳ رأی، صدیقه دهنایی ۲۰ رأی
بازرسی: امیر سهامی ۵۶ رأی، علیرضا فرهومند ۴۱ رأی، مشهود ابراهیم‌خانی ۳۷ رأی، مسعود بهروان ۲۳ رأی، حسن مهدیون ۹ رأی

به این ترتیب رحمان پرچگانی، حسن واثق ملکی، جمشید خطیبی، علی کریمی ترکی، محمود نظرعلیان، نادر پناه‌زاده، امیر نعمتی، صدیقه شریف‌پور، سلمان کریمی، مهدی جلیل خانی، سالار نیرهدی، ناصر محمدی، جلیل خدایی و نقی ریاحی به همراه جعفر محمدی نمایندهٔ ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره برای دو سال انتخاب گردیدند.
موسی حسینعلی، اشکان غضنفریان، سعید حاجی‌خانی، داوود خیری، حسن حسینعلی، مرتضی الیاسی و سیدحمید آل‌یاسین نیز اعضای علی‌البدل هیأت مدیره شدند.
امیر سهامی و علیرضا فرهومند بازرسان اصلی و مشهود ابراهیمخانی بازرس علی البدل خانهٔ هنرمندان هستند که برای مدت یک سال انتخاب گردیدند.
خانهٔ هنرمندان استان زنجان اکنون دارای ۴۲۳ عضو است که از این تعداد ۲۱۵ نفر عضو پیوسته (دارای حق رأی) و ۲۰۸ نفر اعضای وابسته هستند.

منبع: این‌جا و این‌جا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...