به جای کمیته‌ی امداد سیاسی به انجمن مهرانه‌ی غیردولتی کمک می‌کنم

مهرانه تشکلی است غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی که با اتکا به فضل خداوند و مشارکت و حمایت مردم نیکوکار بر آن است تا با یاری نیروهای داوطلب مردمی امکان بهبودی بیماران مبتلا به سرطان را بیش از پیش فراهم نموده و از طریق ارتقاء کمی و کیفی سلامت جسمی، روانی بیماران روح امید به زندگی را در آنان ایجاد نماید. هم‌اکنون مهرانه کانون پرمهر و پناهگاهی مطمئن برای بیماران مبتلا به سرطان این دیار تلقی می‌شود که اعضاء آن برای کاستن آلام بیماران از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.
فرهنگ حاکم بر مهرانه، اعتماد کامل به ارزش‌های والای انسانی، اسلامی، نوع‌دوستی، فداکاری، یکپارچگی درونی و تعهد است.
هیأت امناء مهرانه متشکل از پنجاه نفر از متعهدین بوده و عالیترین مرجع تصمیم‌گیری است که ریاست آن را پروفسور ثبوتی چهره‌ی ماندگار و فرزند فرزانه‌ی زنجان عهده‌دار می‌باشد.
مدیر عامل بازوی اجرایی هیأت مدیره و منتخب هیأت امناست.
نیروهای داوطلب در قالب کمیته‌های نه‌گانه سازماندهی شده‌اند.
طرح‌های مصوب هیأت مدیره با مسؤولیت مدیرعامل توسط کمیته‌های پزشکی، مالی و فنی، امداد و رفاه، فرهنگی، برنامه‌ریزی، بیماران، دانشجویی، تهران و بانوان عملیاتی شده و به اجرا در می‌آید.

هدف مهرانه
با توجه به این‌که بیماری سرطان به‌رغم نرخ بالای ابتلاء، جزو بیماری‌های خاص تعریف نشده و در مقایسه با سایر بیماری‌های مزمن، یکی از پرهزینه‌ترین بیماری‌ها از نظر هزینه و ساعات از عمر رفته محسوب می‌شود و نیاز به حمایت همه‌جانبه از سوی دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد دارد تا بیمار و خانواده‌ی وی بتوانند با مشکلات کمتری (جسمی، روحی، روانی، مالی و معیشتی) دوران درمان را پشت سر بگذارند، مهرانه در راستای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نسبت به تأمین منابع لازم اعم از انسانی، مالی، تخصصی، تجهیز مراکز درمانی و... اقدام می‌نماید.
مهرانه اهداف فوق را با تکیه بر نیروی انسانی توانمند، باانگیزه، و نیکوکار پیش رو دارد.

حمایت‌های درمانی مهرانه
۱. تشخیص صحیح و سریع بیماری با حداقلِِ هزینه، که به علت عدم آگاهی و کمبود نیروی متخصص و خدمات تشخیصی پیشرفته تحقق کامل این امر نیاز به تلاش مضاعف دارد.
۲. مشاوره‌ی تخصصی و ارائه‌ی خدمات دارویی و درمانی؛ برای رسیدن به این هدف، کمیته‌ی پزشکی مهرانه با حضور پزشکان متخصص و عمومی از رشته‌های مختلف تشکیل شده است.
۳. انجام پیگیری‌های لازم حین درمان (کنترل عوارض بیماری، پیگیری جهت ادامه‌ی درمان، و...) توسط مددکاران عضو مهرانه
۴. انجام مراقبت‌های پرستاری در منزل و بیمارستان طی دوره درمان توسط پرستاران داوطلب عضو مهرانه؛
۵. فراهم نمودن فضای مناسب درمانی از طریق کمک به تجهیز واحد شیمی‌درمانی مرکز آموزشی- درمانی ولیعصر استان زنجان و تلاش جهت راه‌اندازی بخش‌های تخصصی مشابه در کلینیک‌ها و مراکز مشابه
۶. فراهم نمودن تسهیلات جهت انجام خدمات پاراکلینیکی از طریق عقد قرارداد با واحدهای آزمایشگاهی و تصویربرداری
۷. فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت تأمین داروهای مورد نیاز و امضاء پیمان‌نامه با داروخانه‌های تخصصی با هدف تسریع دارورسانی به بیماران
۸. پایش بیمار پس از اتمام دوره‌ی درمان توسط مددکاران عضو مهرانه

حمایت‌های روانی
۱. حمایت روانی بیماران و خانواده‌های ایشان؛ این کار در کلینیک مشاوره‌ی مهرانه و توسط روان‌پزشکان، روان‌شناسان، و مددکاران اجتماعی مجرب داوطلب انجام می‌پذیرد.
۲. ملاقات و دیدار با بیماران بستری جهت ارتقاء روحیه و افزایش امید به زندگی در آنان

حمایت‌های مالی و رفاهی
۱. ایجاد پوشش بیمه‌ی همگانی و بیمه‌ی مکمل برای بیماران فاقد بیمه و کوشش برای ترمیم خلأ‌های موجود از طریق مراجع قانونی
۲. اسکان بیمار در استراحتگاه‌ها و نقاهتگاه‌های مجهز در زنجان و تهران برای بیماران و همراهان ایشان طی دوره‌ی درمان
۳. ارائه‌ی خدمات رفاهی، هزینه‌ی ایاب و ذهاب، فراهم نمودن زمینه‌ی استفاده از تسهیلات بانکی و برطرف نمودن مشکلات اصلی معیشتی خانواده‌های بیماران در حد امکان و توان انجمن
۴. ایجاد اشتغال برای بیماران و افراد خانواده‌ی آنان و تلاش در جهت ابقای بیمار در شغل خود

برگرفته از: صفحه‌ی فیس‌بوک مهرانه در این‌جا
اهدا اینترنتی به مهرانه در این‌جا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...