آیین افطاری اصلاح‌طلبان زنجان

یکشنبه شب مراسم افطاری با حضور فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران و فعالان ستادهای انتخابات نامزدهای اصلاح‌طلب ریاست جمهوری دهم در تالار کوروش زنجان برگزار شد. آقایان سعداله نصیری‌قیداری، جمشید انصاری و سیدفاضل موسوی نمایندگانی از استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و دکتر یوسف ثبوتی هم حضور داشتند.
فضای تعامل و گفت‌وگوی ویژه‌ای ایجاد شده بود و فرصت کاملاً شایسته‌ای برای دیدار و هم‌پیمانی‌ها و تشریک مساعی‌ها.
اذان زنده برگزار شد و با کمی روضه‌خوانی و مداحی ادامه یافت که بی‌دخل و آزارنده بود؛ صدا به صدا نمی‌رسید. نمی‌گذاشت که این فرصت گفت‌وگو نتیجه‌ای بدهد. بعد البته بهتر شد. آقای جمشید انصاری نماینده‌ی مردم زنجان در مجلس با ابیاتی از حافظ آغازید: «در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب/ یا رب مباد آن‌که گدا معتبر شود/ بس نکته غیر حسن بباید که تا کسی/ مقبول طبع مردم صاحب‌نظر شود.» و اندکی پیرامون ویژگی‌های امام علی و شیوه‌های حکومت‌داری او سخن راند.
سپس دکتر یوسف ثبوتی با ادبیاتی متفاوت از قبل و با خطاب‌هایی تند علیه صاحب‌منصبان، هم‌چون: بی‌تدبیر، بی‌کفایت، پادگانی و البته هم‌چنان ساده و صمیمی سخنرانی کرد. او به انتقاداتی پیرامون نبود مسجد و نمازخانه، حراست و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه‌ی زنجان پاسخ داد اما وقتی خواست تا درباره‌ی نبود تشکل بسیج در این دانشگاه پاسخی دهد، ناگهان منصرف شد و دیگر ادامه نداد. او چند کلامی هم در خور عوام گفت: «وقتی دست آقایان به مینی‌ژوب مامان‌شان نمی‌رسید من در این مملکت استاد دانشگاه بودم و مسلمان بودم و نماز می‌خواندم.» و در انتها دعا کرد که: «خداوند به مسؤولان کمی عقل و درایت عطا کند!»
در این آیین، ویژه‌نامه‌ای از هفته‌نامه‌ی پیام زنجان در مدح پروفسور ثبوتی توزیع شد و در پایان نیز توماری خطاب به رییس قوه‌ی قضاییه به امضای حاضرین رسید که در آن خواسته شده بود تا به ادعاهای سردار مشفق ـ از فرماندهان ارشد قرارگاه ثارالله سپاه ـ در مورد اصلاح‌طلبان رسیدگی شود. متن کامل این نامه‌ی سرگشاده را که در حمایت از شکایت هفت شخصیت اصلاح‌طلب از سردار مشفق نیز هست، در این‌جا بخوانید.

۱ نظر:

  1. سلام
    اگر مراسمی این چنین در کرمانشاه برگزارگردد نیروهای خودســـــر نمی گزارند همچنان که مراسم فاتحه مرحوم ططری برگزار نشد و مانع از مسجد رفتن مردم شدند
    http://taghrirat.blogspot.com/2010/08/blog-post.html

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...